Design



Designen är väl egentligen inte så jätteviktig, men den är ändå viktig. En snygg design med lite reklam ser lite sådär småproffsigt ut. I den här grenen KAN MAN ÅKA UT. Nu är det på allvar! Nu är det dags! Jag bedömer 7 st saker. Hur man hittar på bloggen, headern, bakgrund, sidan av bloggen, kommentarsdesignen, design när det gäller inlägg och reklamen.

Blondinbella-Själva designen är rätt tråkig, men ändå lite klassisk och söt. Jag vet inte om jag gillar den eller om jag tycker att den är tråkig, jag tycker om den. Den skriker ju trots allt Blondinbella, klassisk och söt och lite romantisk. Det ser dessutom lite proffsigt ut med reklamen på sidan, även fast det är ganska mycket. Man hittar bra och hela hennes blogg skriker Blondinbella. Men ändå så kan jag inte släppa att designen är tråkig, särskilt headern...

Dessie-Dessies design är väldigt snygg. Jag älskar bakgrunden då det börjar med den klassiska bloggfärgen rosa och sedan tonas ner till svart. Snyggt och coolt! Headern passar till där hon har tagit en bra bild på sig själv som verkligen skriker Dessie, det är så vi ser henne. I en rosa klänning, med en märkesväska och plutandes med munnen. Där har hon fakitkst lyckats bra, synd bara att hon inte har gjort det själv ;)

Foki-Foki ligger inte risigt till i alla fall. Hon har en så himla snygg och cool header. Visst, hon kör också med den typiska bloggfärgen rosa som alla verkar köra med, men det blir inte så fjortis/tonårings typiskt som det blir på alla andra bloggar utan det blir coolt och eget. Jag älskar Fokis design!

Kenza-Kenza ligger risigt till! Här ser vi en som absolut INTE har lagt ner mycket tid på sin design. Det är absolut inget speciellt med hennes design. Den ser ut som vilken bloggares design som helst. Jag är ledsen men jag gillar den inte alls. Det enda som är bra med den är att hon är nästan den enda som inte kör på rosa, det är roligt :) Men som sagt, Kenza ligger risigt till.

Kissie-Helt okej design, ganska snygg. Jag gillar att hon är den enda "fjortisbloggerskan" som inte använder sig av färgen rosa. Lila är faktiskt ganska snyggt. Jag gillar dessutom mönstret i ¨skinande vitt i bakgrunden.

Paow-Jag gillar Paows design. Den är speciell, men ändå klassisk rosa. Men känner sig välkommen när man kikar in och hennes blogg känns mysig. Jag gillar hur hon har gjort en rund ruta runt inlägget eller vad man ska säga, det är snyggt. Ingen reklam har hon heller, det gillar jag också. Dock så tycker jag inte att bilden på henne är den snyggaste.

Stina-Lee-Tjiho! Äntligen en blogg som får det att se snyggt ut och inte tråkigt utan att använda rosa. Hela bloggen är jättefint och det känns lite grann som att komma in på ett välstädat kontor där allt är i sin ordning. Det är synd att reklamen förstör så mycket av den fina designen.

Yazmina-Yazminas design är jättefin. Den är fin, söt och lite romantisk. Det är väl en bra blandning? Jag gillar den verkligen. Just i det här fallet var det snyggt med ingen reklam alls.

Nu har jag gått igenom alla bloggerskors design. Nu ska jag fundera lite och senare slänger jag upp ett inlägg om vem som åker ut.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0