Sorglig låt....

Enligt många så ska en sorglig låt vara en låt med sorglig melodi och en sorglig text som oftast handlar om svek eller död. Inte enligt mig. Jag har hört många sorliga låtar. Men Piece of me med Britney Spears tar nog ändå priset. Den ses ju inte som speciellt sorglig, men om du lyssnar noga på texten så är den faktiskt sorglig. Jag tänkte översätta texten här för er, tänk på texten.

Jag är fröken American Dream sen jag var sjutton
Det spelar ingen roll om jag dansar på scenen
Eller är på semester vid Filippinerna
De visar fortfarande bilder på min rumpa i tidningarna
Vill du vara en del av mig?
Vill du vara en del av mig?

Jag är flickan som alltid gör dåliga saker
En annan dag ett annat drama
Jag gissar att jag inte kan se att dem gör mig illa
När jag försöker att vara en mamma
Och med ett barn på min arm
Så tycker dem att jag är en utomordentlig intjänare

Jag är fru "Vill du vara en del av mig?" av dem rika
och kända
Jag är fru "Herregud vad Britney är skamlös!"
Jag är fru "Extra! Extra! Kolla vad Britney har gjort!"
Jag är fru "Hon är för smal, hon är för fet"

Jag är fru "Vill du ha en del av mig?"
De ber mig att dra till helvetet
Jag hamnar i slagsmål med paparazzis
Som jag flippar ut på
De hoppas att jag hamnar i ödeläggelse
De hoppas att jag slutar i en avgörande domstol
Är du fortfarande säker på att du vill vara en del av mig?

Jag är fru. "Mest trolig att hamna på TV för att ha gjort något på gatan"
Som att gå och handla
Skojar du med mig?
Inte konstigt att det finns panik i den här industrin
Jag menar snälla, vill du vara en del av mig?

Jag är fru "Vill du vara en del av mig?" av dem rika
och kända
Jag är fru "Herregud vad Britney är skamlös!"
Jag är fru "Extra! Extra! Kolla vad Britney har gjort!"
Jag är fru "Hon är för smal, hon är för fet"



Ungefär så. Jag har ändrat på lite saker för att det inte ska låta för konstigt, men inga stora förändringar. Förstår ni nu varför jag tycker att den är sorglig? Tänk att ha det såhär ugnefär varenda dag? Inte konstigt att Britney spårade ur! Det skulle nog vi alla göra om vi hade det såhär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0