Harry Potter och Halvblodsprinsen

Hejsan hoppsan!
Igår kväll så var vi och såg Harry Potter och Halvblodsprinsen. Jag är ledsen att behöva säga det, men den var inte bra.
De hade tagit bort så himla mycket från boken, man kom liksom inte in i filmen och det var för mycket onödigt med. Som t.ex, varför ska man ha så många scener med Ron och hon Lavender Brown? Det är väl ganska onödigt? Och varför ha en scen med när Kråkboet brinner ner? Det fanns väl inte ens med i boken? 
Jag ger filmen en fet p.g.a det jag nämnde ovan. 
Det enda som var bra med filmen var att det var ganska mycket humor med i den, jag menar, hur många gånger har ni skrattat åt Harry? Int emånga för mig i alla fall.
Ni vet när Harry och Dumbledore ska samla alla horrokruxer i boken? Dyker dem inte ner i skålan och är med när allting händer istället för att bara se på utan att vara där, förstår ni vad jag menar? De scenerna hade jag verkligen sett fram emot. Men näne, här ska vi förstöra hela filmen genom att inte ha med någon magi alls (typ). Det kändes faktiskt inte som en Harry Potter film, sorry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0