Semifinal 1 (Eurovision Song Contest)

Schalgerfatast som man är måste man ju skriva om alla bidrag i semifinal 1. Here it comes!

1. Montenegro
Andrea Demirovic-Just get out of my life
Bra låt, bra sångerska, men inte mer än så. Jag blir inte underhållen och jag kommer på mig själv att tänka på annat. Nja, inte vad jag kallar en vinnare av Eurovision Song Contest.
3/5p

2. Tjeckien
Gipsy c.z-Aven Romale
Den här låten är ju fruktansvärd! Äldre män som springer omkring i superhjältedärkter och sjunger. Det här passar bättre in i ett  barnprogram. Det jag dessutom stör mig på är att sångaren är ganska duktig och om han skulle fått en bättre låt så kanske det hade varit bra.
2/5p

3. Belgien
Copycat-Copycat
Han är lik Elvis, han har movsen, men var är den bra sångrösten någonstans? Den lämnade han hemma på hyllan, dessutom så var inte låten bra. Nej, det här gillar vi inte.
1/5p

4. Vitryssland
Petr Elfimov-Eyes that never lie
Hm, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. Visst är det bra på vissa ställen, men ibland låter det ju hemskt! Han är ett hemskt uttal, tur att låten är bra och räddar allt.
3/5p

5. Sverige
Malena Ernman-La Voix
Jag tycker att låten blir bättre för varje gång jag hör den. Malena, du har vunnit mitt hjärta. Malena sjunger som en gud och det hjälper ju att låten är sjukt bra också. Dessutom så är det coolt med alla specialeffekter som dem har lagt in.
5/5p

6. Armenien
Inga & Anush- Jan Jan
De här två damerna har verkligen fått till det. De sjunger jättebra och låten är också jättebra. Dessutom så är det annorlunda och man blir underhållen.
5/5p

7. Andorra
Susanne Georgi-La Teva Decisió (Get a life)
Gullig tjej, gullig låt, men man vill bara spy på allt. Hon sjunger msigt och har inget tryck alls i rösten. Låten är pissig och man vill helst bara stänga av öronen. Tillsammans så är det INTE en bra blanding.
1/5p

8. Schweiz
Lovebugs-The highest heights
Låten är en pop/rock låt och man ve tinte om man ska gilla den eller inte. Det är inget speciellt över den, men det är bra, men inte mer än så.
3/5p

9. Turkiet
Hadise-Düm Tek Tek
Jag har gillat den här låten sen jag hörde den första gången och jag diggar hennes röst också. Det är tryck i den och det är skönt med en artist som dansar så man blir lite underhållen.
5/5p

10. Israel
Noa & Mira Awad-There must be another way
Låten är ju sjukt fin och man förstår dem verkligen, dem vill ju ha slut på kriget och det är så fint när dem sjunger om sina könslor över det. Tyvärr så förstör deras nasala röst budskapet lite grann. Men det är ändå fint.
4/5p

11. Bulgarien
Krassimir Avramov-Illusion
Det är inte många toner killen sätter. Det låter ju hemskt! Hur kan man skicka något sånt? Låten är ganska cool men de kunde ju ha skickat en bättre sångare? När man ser videon är den cool, men det ända som är coolt med det här är ju bakgrunsdansarna.
2/5p

12. Island
Yohanna-Is it true?
Äntligen kom det en riktigt bra ballad! Gud vad jag har längtat! En riktigt bra sångerska och en riktigt bra låt. Löööwe it!
5/5p

13. Makedonien
Next time-Neshto Shto Ke Ostane
Om det här var rock så var det mesrock för mig. Visst, låten var rock och effekterna var rock, men sångaren var ju absolut inte rock. Det var något mesigt i hans röst som förstörde precis ALLT.
2/5p

14. Rumänien
Elena-The Balkan Girls
Det här var BRA pop! En bra låt tillsammans med en tjej som kan sjunga blir en bra kombination. Skönt med lite dans också, är det en poplåt, då dansar man. Det här kan bli riktigt bra!
4/5p

15. Finland
Waldo's People-Lose Control
Det här var bra. Jag brukar inte gilla Finlands bidrag, men det här var ju faktiskt bra. Jag gillar sångarna/sångerskorna och jag gillar låten. En bra kombination. Kan bli lite enformig efter ett tag.
4/5p

16. Portugal
Flor-de-lis-Todas As Ruas Do Amor
En mycket duktig sångerska fick vi se här. Dock så var låten ganska pissig och allt blev snabbt tråkigt och jag har redan tröttnat på låten. Hm, kan Portugal vinna i år? Svar: Nej.
3/5p

17. Malta
Chiara-What if we
Chiara sjunger helt okej och låten är helt okej. What if we är en ganska enformig låt och Chiara sjunger en aning nasalt ibland. Men det var ganska bra.
4/5p

18. Bosnien och Herezegovina
Regina-Bistra Voda
En bra låt men en bra artist gör att det blir ett bra framträdande. Dock så kunde man ju ha hoppas på en snygg kille till det hela också. Men man kan inte få allt.
4/5pEurovision Song Contest loggan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0