Semifinal 2 (Eurovision Song Contest)

Här är bidragen:

1. Kroatien
Igor Cukrov feat. Andrea-Lijepa Teena
Jag måste säga att låten är otroligt fin och sångaren Igor sjunger väldigt fint.
Däremot så undrar jag över hon Andrea, varför har man med henne? Jag gillar inte hennes röst och hon känns mest som en accesoar.
3/5p

2. Irland
Sinéad Mulvey & Black Daisys-Et Cetera
Ja ni, kanske årets kisspauslåt? Nej, så dålig var den inte. Men den var inte bra. Låten och sångarskan ligger ungefär på samma nivå, medel. Det fanns vissa sura toner och ibland lät det bra. Men det var ändå inte tillräckligt bra för mig.
3/5p

3. Lettland
Intars Busulis-Probka
Det här var väl helt okej, ganska bra kanske. Bra sångare och bra låt, men inte mer än så. Ganska tråkigt i mängden.
3/5p

5. Polen
Lidia Kopania-I don't wanna leave
Lidia ser ut som en kopia av Mariah Carey men sjunger tyvärr inte lika bra. Det är många sura toner och hon är inget starkt kort i startfältet. Låten är helt okej, ganska tråkig.
2/5p

6. Norge
Alexander Rybak-Fairytale
Det här kan bli en riktig farlig konkurrent för våran Malena. Alexander är extremt duktig på både att spela fiol och att sjunga. Det är underhållande och det blir ett extra plus i kanten för att han har skrivit låten själv.
5/5p

7. Cypern
Christina Metaxa-Firefly
Herregud! Kan man verkligen sjunga såhär dåligt? Hon prickar ju inte ens en ton! Nej, jag är ledsen det här blir årets kisspauslåt och en fet nolla!
0/5p

8. Slovakien
Kamil Mikulcik & Nela Pociskova-Let' Tmou

Jag hoppas att jag är kissnödig på torsdag för det här var också en riktigt bra kisspauslåt. När killen "sjunger" så låter det som om han pratar. När hon sjunger låter det bara skrikigt. Låten är bra men sångarna förstör den.
1/5p

9. Danmark
Brinck-Belive Again
För det första så sjunge rhan helt okej. Han mumlar ibland när han sjunger. Förmodligen så stoppar han micken för nära munnen. Men annars sjunger han bra och låten är bra, enligt mig. Många säger att han låter som den här Ronald Keeting när han sjunger. Själv så har jag ingen aning om det eftersom jag inte har någon aning om vem Ronald Keeting är.
3/5p

10. Slovenien
Quartissimo feat. Martina-Love Symphony
Det här var väldigt annorlunda och är också något som kommer att sticka ut. Dock så tycker jag att det var väldigt enformigt och tjejen sjunger väldigt skrikigt, inte min smak helt enkelt. Som sagt, enformigt.
4/5p

11. Ungern
Zoli Adók- Dance with me
Tjohoo! Det här blev man glad av! Dansvänligt och en bra sångare, ett plus är ju att låten är riktigt bra också. Me like it!
5/5p

12. Azerbadjan
AySel & Arash- Always
Jag diggar AySels röst men jag vet inte om jag diggar Arashs. Arash sjunger falskt och jag är väldigt glad att han inte sjunger så mycket i låten. Däremot så är låten väldigt bra och jag diggar den stenhårt!
4/5p (Avdrag för Arashs röst)

13. Grekland
Sakis Rouvas-This is our night
Sakis var ju med 2004 och hamnade då på en tredjeplats. Jag tror att det kanske kan räcka till en fjärdeplats men jag tror tyvärr inte på mer än så. Sakis sjunger bra men sjunger en aning nasalt, surt på vissa ställen och har ett inte så bra uttal. Däremot så är låten en riktigt bra poplåt och det har det varit ont om i år.
3/5p

14. Litauen
Sasha Son-Love
Det är en extremt duktig sångare. Däremot så gillar jag inte låten. Tonartshöjningen är bra, men det händer ingenting i låten. Det är det som saknas, jag vill bli underhållen! Tyvärr så blir jag inte det av den här låten.
3/5p

15. Moldavien
Nelly Ciobanu-Hora din Moldova
I början så tyckte jag att det lät hemskt. Hon satte inte en ton rätt och låten var väldigt dålig. Men sen kom hon igång! Hon fick helt plötsligt en fantastisk röst och prickade alla toner och låten blev faktiskt bra. Däremot så tror jag att den kan bli ganska tråkig i mängden.
2/5p

16. Albanien
Kejsi Tola-Carry me in your dreams
Den här tjejen Kejsi är otroligt söt och har en underbar röst. Låten är ingenting som sticker ut men det är en bra låt, man kommer lät ihåg den och den är faktiskt bra. Det här är fruktansvärt bra med tanke på att sångerskan Kejsi bara ät sexton år.
5/5p

17. Ukraina
Svetlana Loboda-Be my Valentine
Jag har två ord åt det här bidraget, tråkigt och enformigt. Allting låter precis likadant hela tiden och jag har nog redan lärt mig låten efter att bara ha lyssnat på den en gång. Sångerskan Svetlana är helt okej men det är absolut inget speciellt över henne.
2/5p

18. Estland
Urban Symphony-Rändajad
Jag tycker att det är så skönt med länder som vågar skicka låtar som sticker ut. SÅngerskan sjunger jättebra och låten är väldigt bra dessutom. Det känns så mysigt med stråkinstrumenten i bakgrunden också. Me like!
5/5p

19. Nederländerna
The Toppers-Shine
Det här måste ju vara ett stort skämt! Vem kan ta det här på allvar? Så det här är E.M.D i framtiden? Nej nej! Gubband funkar inte i Eurovision, det funkar inte överhuvudtaget.
1/5p

Eurovision Song Contest loggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0