De 11 finalisterna

ERIK-Erik, Erik, absolut min favorit bland killarna. Vilken röst! Han skriker sig igenom många låtar och dem höga tonerna skriker han bara, men han gör det ju så bra! Han var en av mina favoriter sen auddition och jag gillar honom skarpt. Jag hoppas verkligen att han går långt!
REZA-Reza har en fantastisk röst och hon har inte gjort ett enda dåligt framträdande. Men det räcker inte med bara en bra röst, man måste kunna mer. Kan Reza det? Ja, såklart hon kan! Hon har en bra scennärvaro och väljer alltid rätt låtar. Jag hoppas att hon kommer att klara sig bra i tävlingen.
ERIKA-Hm. Jag har alltid tyckt att Erika har haft en härlig röst med mycket power i, men jag är osäker på henne. Hon har ju bara rösten. Hon kommer säkert att klara sig ett bra tag, men sen kommer det att bli tuffare motstånd. Erika måste gå ett steg längre och få bättre scennärvaro o.s.v, sen kan hon komma hur långt hon vill!
CALLE-Calle har en bra röst. Sjukt mycket power och styrka i den. Dock så har han inte så bra utstrålning och scennärvaro. Det känns som han tittar ner i golvet hela tiden. Om han jobbar på det så kan han bli en sjukt duktig artist!
NICKLAS-Hm, han säger mig inte mycket. Förmodligen ingen speciell då. Han har säkert rösten, men inget speciellt ligger i rösten. Förmodligen helt okej scennärvaro och utstrålning. Men eftersom jag inte kommer ihåg honom så är han säkert inget speciellt.
TOVE-Jag gillar Tove sjukt mycket! Hennes röst har den lilla hesheten och råheten samtidigt som hon har en stark power och en fin röst. Allt det där blandat ger henne världens finaste röst. Dessutom så har hon en fin utstrålning, hon är egensinnig och har en bra scennärvaro. Min vinnare av Idol 2009!
EDDIE-För mig är Eddie en riktig artist. Han har ingen speciell röst, men han har det. Han har det där lilla extra som krävs för att bli artist. Han påminner mig faktiskt lite om Ricky Martin, visst gör han? Eddie kommer nog att gå till top fem.
KAROLINA-Karolina är en skön tjej. Hon har en egensinnig stil, röst, utstrålning och allt det där. Tyvärr så tror jag inte och det känns som om hon inte passar in i Idol. Hon kan säkert gå långt i andra sammanhang, men inte i Idol. Jag hoppas i alla fall att hon går till top 5 i Idol.
RABIH-Rabih har en fin röst. Tyvärr så känns han lite Stureplansboi, ego, fjortisboi m.m, förstår ni vad jag menar? Det är därför jag inte riktigt kan tycka om honom. Det är ju riktigt synd med tanke på hans fina röst och bra låtval.
MARIETTE-Nu kommer ni säkert att tycka att jag är jättekonstig, men jag gillar inte Mariette. Hennes första auddition var jättebra, men sen halkade hon efter. Hon vart inte samma sångerska utan gitarren, dessutom så kom det så många andra mycket duktigare. För mig så har Mariette en hyfsad röst o.s.v men det räcker inte. Jag trivs med Mariette när hon får ha sin gitarr i knät.
CAMILLA-Här kommer Idols 2009 stora diss. Nej, jag gillar inte Camilla. I början var hon jättebra och så. Men sen började hon förstöra låtar och när hon gjorde en lugnt och  fin ballad till en up-temp låt så blev kändes det som om man satt på Wallmans-salonger eller på en kryssningsbåt. Tyvärr Camilla men om jag får bestämma så blir det du som ryker först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0