Deltväling 2 (Inlägg)



Förra veckan: Förra veckan bedömde jag bloggarnas design. Alla hade en väldigt fin design, förutom några stycken. Efter en jämn röstning så stod det klart vem som var vinnare av deltävlingen, Foki. Grattis Foki och även till Yazmina som kammade hem andra platsen. Tre stycken hängde också löst: Blondinbella, Paow och Kenza. Efter en omröstning så stod det klart vem som skulle åka ut: Kenza. Det var alltså Kenza som tråkgit nog fick lämna tävlingen.

Den här veckan: Det viktigaste i bloggen är väl trots allt: Inläggen. Utan inläggen skulle inte en blogg vara något. Så den här veckan dömer vi inläggen. Jag kommer att titta på: Designen, hur bra personen uppdaterar, stavfel, variation och intresset. Då kör vi igång!




Blondinbella
-
Här är det svårt att finna fel, felfritt helt enkelt! Det enda som jag lade märke till var att den rosa kommentarsrutan var lite utanför linjen, om ni förstår vad jag menar? Men annars är det bra variation, man fångas upp när man läser bloggen och jag hittade inte ett enda stavfel, de tär otroligt!

Dessie-Jag vet inte riktigt...Det är inte så att det är en dålig blogg, för det är det inte. Men jag fångas inte när jag läser och jag känner mest, nej, kan jag inte få gå vidare och läsa Fokis blogg? Det som jag märker mest är att det är väldigt dålig variation på inläggen. Det finns två kategorier och det känns mest som om hon skriver om: "Det här har jag gjort idag" eller "De här kläderna här jag på mig idag" eller "Gud jag är för tjock, jag måste banta". Så tycker jag.

Foki-Hm, jag vet inte riktigt. Som sagt så har Foki den finaste designen, det behöver jag inte säga mer om. Hon skriver ganska korta inlägg, men dem är bra och jag fångas av dem. Inga stavfel direkt så heller. Det är en ganska dålig variation, men det är ju trots det som hennes blogg handlar om. Hon skriver om vad hon gör och coola nya uppfinningar. Det är ju vad hennes blogg handlar om. Trots att jag har tagit med att det inte får vara dålig variation så gilalr jag ändå det hon gör med sin blogg.

Kissie-Vem har kopieras vems design? Är det bara jag eller är Dessies och Kissies design sjukt lika? Aja. Förutom det så är det helt okej. Det är en hyffsat bra variation, jag fångas av det jag läser och det är en bra uppdatering och inga stavfel. Bra jobbat Kissie!

Paow-Jag gillar Paow skarpt, likaså hennes blogg och hennes design. Trots det så har hon några stavfel här och där. Dessutom så liknar hennes blogg Dessies lite grann, eller är det Dessies som liknar Paows? Och då menar jag inte designen utan själva bloggen om ni förstår vad jag menar. Men till skillnad från Dessies så fastnar jag när jag läser Paows blogg.

StinaLee-Stina är en av de få här som faktsitk har en bra variation. Dock så har hon en tråkig design och uppdaterar inte så ofta. Men när hon väl uppdaterar skriver hon meterslånga inlägg. Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta för betyg här...Jag får fundera lite!

Yazmina-Här har vi den som har sämst uppdatering i alla fall. Designen är inte den snyggaste just nu heller, men det kan man förstå eftersom hon gör om. Annars så är den bra. Ibland kan jag sitta riktigt länge och läsa gamla inlägg bara för att den är så bra.


Nu har jag skrivit om dem o.s.v och det är dags att ta fram ett resultat. Jag ska fundera ett tag, eller så kanske jag skriver resultat imorgon. Puss på er så länge och skriv gärna en kommentar vem du tycker ska vinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0