ESC-DE FÖRSTA TIO LÅTARNA I SEMIFINAL 2

1. LITAUEN: InCulto-Eastern European Funk

Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. Det är sjukt konstigt
samtidigt som det är lite coolt. Jag vet inte om jag ska gilla det eller hata det.
Men det känns lite för oseriöst för min smak.
POÄNG: 2/5p


2. ARMENIEN: Eva Rivas-Apricot stone

Vet inte riktigt var jag ska börja någonstans. Scenframträdandet är väl
ganska fint. Däremot så är låten och sångerskan inte särskilt bra, helt okej
men inte riktigt bra. Sen så lyfter inte låten riktigt, det händer ingenting i
låten.
POÄNG: 2/5p


3. ISRAEL: Harel Skaat-Milim

Många tycker att det här är så himla bra och fint och hela skiten, och ja,
visst är det fint. Låten är bra och hans röst är bra. Även om jag inte fattar
ett skit av vad han sjunger och allt låter som "scha scha scha", så är det
fint. Men, det är tråkigt. Det lyfter förrän till slutet och då har jag redan tröttnat
och slutat lyssna.
POÄNG: 3/5p




4. DANMARK: Chanée & N'evergreen-In a moment like this

Jag tycker om det här. De sjunger bra, låten är bra och det är ett bra
scenframträdande. MEN, det finns noll kemi mellan dem! Det blir så
konstgjort och det känns inte alls som om dem gillar varandra. Men
det är ändå bra.
POÄNG: 4/5p


5. SCHWEIZ: Mikael von der heide-Il pleut de l'or

Nej, fy och usch, det här var inte bra! Låten är verkligen dålig, det är tråkigt
och han har ingen vidare röst.
POÄNG: 1/5p


6. SVERIGE: Anna Bergendahl-This is my life

Enligt mig är det här absolut Eurovisions bästa bidrag (och det säger jag
inte för att jag bor i Sverige) utan för att det verkligen är bra. Anna har
en väldigt egen och cool röst och dessutom är låten bra. Allting känns
verkligen som Anna och det är ett bra scenframträdande.
POÄNG: 5/5p


7. AZERBAIJAN: Safura-Drip Drop

Jag gillar det här. Låten är riktigt bra och hon sjunger faktiskt bra. Dessutom
så är det ett coolt scenframträdande!
POÄNG: 5/5p


8. UKRAINA: Alyosha-Sweet people

Det här är väl helt okej. Hon sjunger bra och låten är bra. Men det är segt,
och tråkigt. Låten kommer inte igång förrän det har gått en minut, och då
har många (iaf jag) redan tappat intresset och slutat lyssna.
POÄNG: 3/5p


9. NEDERLÄNDERNA: Sienek-Sha-la-lie

Fyfan vad dåligt det här är! Absolut tävlingens sämsta bidrag! För det första,
hur i helvete kan hon vara 17?! Hon ser ju typ 30 år äldre ut än vad hon är!
Låten är dessutom dåligt och allt är bara sjukt dåligt och pinsamt!
POÄNG: 0/5p


10. RUMÄNIEN: Paula Selling & Ovi-Playing with fire

Det här är bra. Det är lite segt i början, men när den väl kommer igång
är den riktigt bra! De har riktigt coola röster och låten är skitbra, särskilt
refrängen. Dock så är det lite tråkigt.
POÄNG: 4/5p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0