♥WILHELM TELL♥


Den här gången kommer jag inte att skriva om en människa,
utan om en häst. Ni får tycka att jag är töntig eller vad ni nu
vill tycka. Men har har betytt så himla mycket för min ridning.

Hästen jag ska berätta om heter Ville. Jag kommer aldrig glömma
första gången jag skulle få rida honom. Han var så himla sur i spiltan
och han bet mig så att jag började gråta. Jag riktade hatade honom
och ville absolut inte sitta upp.
När jag väl hade suttit upp så tyckte jag han var jättejobbig och ville
bara sitta av. Efter den ridlektionen så svor jag att jag för alltid
skulle hata honom och aldrig gå med på att rida honom igen.
Men så skulle det ju inte bli. Jag red honom på ett ridläger en hel vecka.
Då lärde jag mig så himla mycket och jag lärde mig också att gilla honom.
Jag hade så fel om honom! Han var helt perfekt!
Jag fortsatte att rida honom väldigt mycket och jag har så fina minnen med
honom. Första uteritten utan ledare, när vi hoppade banan under ridlägret,
första "tävlingen", första galoppen, ja alla fina minnen från hästar delar
jag med honom.

Ville är den bästa hästen du kan önska dig. Han kanske kan vara lite
sur ibland, men vem är inte det? Han är mer än vad man kan tro. Man
kan ställa sig vid hans hals och bara gråta ut. Han säger inget. Men när
han buffar på dig med sitt stora huvud så vet du att allt är bra igen.

Jag älskar dig Wilhelm Tell ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0