Fy...

Slog ihjäl sin dotter med en skiftnyckel

Caroline blev 13 år. Caroline blev 13 år. Foto: PRIVAT Mängder av blommor har lagts vid porten till huset där 13-år Mängder av blommor har lagts vid porten till huset där 13-åriga Caroline bodde. Foto: SCANPIX

Caroline, 13, fick 20 slag i huvudet

Pappan blev rasande på sin 13-åriga dotter.

Framför de andra familjemedlemmarna slog han i hjäl henne med en skiftnyckel.

Vansinnesattacken inträffade mitt på söndagseftermiddagen i danska Odense.

När dottern drog fram en kniv under ett familjegräl gick den 40-åriga pappan gick till attack.

13-åriga Caroline fick ta emot flera kraftiga slag mot huvudet med en skiftnyckel.

Hon avled senare på sjukhus.

Ville slå medvetslös

Pappan säger själv i förhör att han i raseri slog henne ungefär 20 gånger i huvudet och i ansiktet.

- Jag ville bara slå henne medvetslös, sade han på måndagen i rätten.

Han sade att han ofta hade konflikter med sin dotter som han beskrev som "schizofren". I ena sekunden söt och snäll, i den andra helt annorlunda.

På söndagen var Caroline arg för att hennes 17 månader gamla lillebror kommit in och stört henne och på rummet.

- Hon var rasande. Och plötsligt sa hon " Nu ska jag gå och skära i kärringen" (hon syftade på sin styvmor).

Caroline och hennes tvillingbror bodde tillsammans med pappan, hans nya kvinna och deras son.

"Jag dödade henne"

- Hon drog fram en hobbykniv och började peta mig i magen och armarna. Jag började inte blöda mycket, men det svartnade för mina ögon, säger pappan.

Han förklarade sin attack med att han ville slå Caroline medvetslös så att hon inte skulle kunna skada styvmamman och deras son.

Enligt Ritzau var både Carolines styvmor, Carolines tvillingbror och det yngre syskonet hemma.

- Jag tror jag har slagit ihjäl Caroline, ska pappan ha sagt till styvmamman som skrikande ringde 112.

Mamman får nu psykologhjälp och tvillingbrodern bor tillfälligt hos en annan familj.

Den 40-åriga pappan är häktad för mord, men nekar till brottsrubriceringen. Han vårdas på sluten psykiatrisk avdelning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0