Gotland 09

Igår kväll vid sjutiden kom vi hem från Gotland. Vi har haft det så himla skönt, gud vad jag har njutit. Jag behövde en riktig wekend där jag bara fick slappna av och bara göra det jag ville och inga måstensaker. Tyvärr så har jag inte hunnit bloggat förrän nu då vi igår kväll packade upp, åt middag o.s.v. Idag så har jag varit på ridläger och då har de tinte heller funnits någon tid. Men nu ska jag berätta!

Söndag!

På söndagen åker vi till Fårö från Visby (P18) där vi har haft cup sedan onsdagen. På vägen stannar vi hos Ewa då hon har ett "hus" på Gotland och hälsar på henne och Skrållan och fikar. När vi kommit fram till Fårö så går vi ner och badar vid Sudersand. Det var så skönt att bara ha 200 m från havet.


















Måndag

På måndagen tog vi en slappardag och rörde oss inte ur Sudersands området. På förmiddagen var vi och badade nere vid stranden, skitfin strand. Vit pudersand och klarblått havsvatten. På eftermiddagen så spelade vi minigolf och åt glass vid campingen.














Tisdag

På tisdagen var det lite halvtaskigt väder. Vi begav oss ut till Langhammar och kollade på raukar och fina stenar. Raukar är så coola! Aja, sen så åkte vi till Slite och handlade. Vi skulle rida nästa dag och vi hade inga bra skor, så vi var tvungna att köpa gummistövlar till mig.
















Onsdag

På onsdagen besökte vi Blå Lagunen på ön Ar (om det nu var en ö). Blå Lagunen var ett jättefint kalkbrott med fint vatten. Men sen kom alla människor och gjorde vattnet grumligt. Väldigt tråkigt, så jag föredrar nog Sudersand mera. På eftermiddagen så red vi. Vi red vid Ihre Gård. Ihre Gård ligger vid Ire och är ett mysigt ställe där man kan fika, bada, kolla på djur och rida. Jag och Jennifer red en timma ute i skogen på hästarna Kardus och Irina (jag red på Irina).










Torsdag

På torsdagen tänkte vi köra en långdag på stranden. Så vi åkte ut till Norsta Auren där vi trodde att det skulle vara fint, men nej, det var det inte. Så vi körde förbi något bageri, köpte bullar, åkte tillbaka och åt lunch och gick sedan ner till stranden och var där resten av dagen.


Fredag


På fredagen gjorde vi mycket. Först så åkte vi till Lummelundagrottan och gick visningsrundan runt i grottan. Lummelundagrottorna är verkligen något jag rekommenderar. Det finns något för alla åldrar. Från 3-6 år så finns det Knattegrottan. Jag vet inte riktigt vad det är för något eftersom jag aldrig har varit där inne. Sen kommer Visningsgrottan som är öppen för alla åldrar. Där får du följa med en guide som berättar om grottan och det var den turen vi gick. Våran guide hette Maria och hon var JÄTTE duktig. Sen så finns det grottäventyr och det är från 15 år. Då får man det lite mer äventyrligt. Efter Lummelundagrottorna så åkte vi till Krusmyntagården och tittade in i affären. Det enda jag var intresserad av var godiset XD Efter det åkte vi in till Visby och kollade runt lite och åt middag.






































Lördag

På lördagen ville vi njuta av stranden hela dagen, och det gjorde vi. Från kl.11 till kl. 17 ungefär var vi på stranden och njöt av det fina vädret och stranden.


Och på kvällen tittade den här lilla filuren in!








Söndag

På söndagen var det dags att åka hem :( Fy vad tråkigt, fast jag hade lite hemlängtan.


Kommentarer
Postat av: Elvis

hejhej!! jag såg vad du har gjort när du har vart på gotland! ni hade vart i limmelundagrottan såg jag. Där var jag förra året. visst ser det coolt ut dätr inne?? Sen så hade ni vart på fårö och sett raukarna!!(dom där stenarna);)och jag som älskar stenar!! jag såg att du hade tagit bild på en jätte cool sten. Den var verkligen cool! /ElviZ :D

2009-08-10 @ 19:32:21
URL: http://snyggelvis.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det är typ jag som har tagit alla foton ju!

2009-08-15 @ 21:51:37

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0