Hösten 09

SKOLAN-Nu börjar snart skolan. Tråkigt, och oroligt. Eftersom klasserna är splittrade så är jag väldigt osäker på klasserna och hur jag kommer trivas. Det skulle vara mycket enklare att börja högstadiet om jag faktiskt hade fått gå i min gamla klass. Aja, det finns inget jag kan göra åt det. När det gäller skolan så vill jag bara klara mig igenom dagarna och göra det bästa jag kan. Jag ska jobba stenhårt de kommande två åren nu för att få bra betyg i åttan och nian för att sedan kunna komma in på det gymnasium jag vill gå på.

FAMILJ/VÄNNER-När det gäller familjen är allting bra. Jag har en jättefin relation till både min mamma och min pappa vilket jag tycker är jätteskönt. Det är väl bara att fortsätta som jag gör nu. När det gäller vänner så kommer det att bli jättesvårt för mig. Jag är livrädd att tappa kontakten med många av mina gamla kompisar nu. Men jag ska göra mitt bästa och försöka hitta på roliga saker med dem MINST en gång i veckan, om det funkar.

RIDNINGEN-Nu vet jag vad jag vill göra av livet, hästar, hästar, hästar. Det är ju det jag egentligen vill hålla på med! Därför ska jag satsa nu på ridningen. Jag kommer att försöka spendera mycket tid i stallet också. Under ridlägret övervann jag många rädslor och det är nu längre inget problem. Så ridningen ska jag bara fortsätta med och göra mitt bästa. Jag är ju som sagt skötare på Ville också, lilla eller egentligen stora älsklingen. Det blir så svårt att hinna nu men nu när jag har börjat cykla så kanske det blir lite oftare.

FOTBOLLEN-Fotbollen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med. Ibland så känns det jobbigt at tåka till träningar och det känns bara tråkigt. Men ibland är det jätteroligt. Hur ska jag göra? Förmodligen så ska jag gå hösten ut och göra mitt bästa då det ger bra motion. Snart går vi ju över till elvamanna så jag får väl prova på det och så om jag tycker att det är roligt och vill fortsätta.

DJUREN-Under sommaren har jag tillbringar väldigt mycket tid med min kanin Kurre och han har en stor bit av mitt hjärta, jag älskar honom så. Det vill jag fortsätta med nu under hösten. Jag funderar på att börja hoppa med honom igen, synd bara att han hatar sin sele. Hundarna har jag tyvärr inte tillbringat så mycket tid med. Skärpning där! Jag ska ju fortsätta träna tricks med dem och funderar även på att fråga om man får låna dem någon hel helg eller så.

MÅL-Mitt mål denna höst är att försöka gå ner några kilon. Jag tycker att jag är tjock, och säg inte emot för jag är tjock. Jag ska skära ner på godiset (skulle aldrig klara av att sluta helt), träna varje dag och försöka äta nyttigt. Jag hoppas verkligen att jag ska lyckas med detta!

BLOGGEN-Under hösten kommer jag att fortsätta med min tävling. Jag ska försöka att blogga mer om mitt liv och inte om andra saker. En ny header ska göras också. Jag vet hur jag vill ha den men jag måste ta lite bilder först. Dessutom tänkte jag börja låta företag göra reklam också så jag förhoppningsvis kan tjäna pengar på bloggen också.

MUSIKEN-Jag ska fortsätta sjunga osm jag gör nu. Kanske göra någon musikvideo och deifnitivt flera sångvideos på Youtube. Mer finns inte att säga om där.



SOMMARENS MINNE!! :D :D :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0