Taxinge Slott

Idag så var jag på vid Taxinge Slott med mamma och min faster Jane. Taxinge är jättefint och det är en underbar havsutsikt man har därifrån. Dessutom så är det väldigt mysigt att sitta vid deras uteservering och fika eller äta en god lunch, eller varför inte gå deras lilla promenadrunda, eller titta i butikerna? Taxinge är absolut bäst, och tro mig, jag har varit på många "herrgårdar" och Taxinge är finast och bäst av alla. Nackdelen är att det ligger så långt bort från Tungelsta. 


En get

Ser ni grisen?

Här har ni slottet

Några gamla kanoner...

...som jag inte kunde låta bli ;)

Jag tyckte att det var lite fint med träden som stod i en cirkel


Kommentarer
Postat av: bella

hej, fina bilder. men skulle du kunna hjälpa mig med en sak, jag fattar inte hur man gör så att det är en blig högst upp i bloggen

2009-07-20 @ 18:09:45

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0