Min helg

I helgen så var jag ju som sagt i Enhörna hos min faster. Pappa skulle fixa något med våran Volvo som han inte kunde fixa hemma, så vi åkte dit. Medans pappa och Rolle (min farbror) meckade med bilen så åkte jag, mamma, Jane (faster), Joen (kusin), Sebastian (kusinbarn) och Holger (kusinbarn) till Underås och badade. Jag rekommenderar verkligen Underås som ett bra badställe (om ni nu ska till Södertälje någon gång). Särskilt om ni är en barnfamilj eller har hund. Stranden är mest gräs men också lite sand. Så stranden är jättebra. Jag hörde också att dem skulle bygga en volleyboll plan och en grillplats. När det gäller just badet så är det inte så jättebra eftersom det är lite stenigt, det finns sjögräs, det är långgrunt och kallt.  När vi kom hem sen så gick jag med Holger och Sebastian och handlade godis. Mums, tyckte vi alla tre.
Nästa dag så åkte nästan alla till Nya Malmsjön och badade. Nya Malmsjön är bra, men jag föredrar det gamla badet. För på det nya är det många barnfamiljer där föräldrarna inte håller reda på sina barn, och det är väldigt störande. Dessutom så är det alltid jättemycket folk och ganska oskön botten. Men annars är allt perfekt.


Tess tycker att det är varmt i solen

Morris äter mat

Yihaa! Galopp Tess!

Sebastian plockar körsbär

Titta farmor så duktig jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0