Mina Idoler som liten

Vi alla hade väl Idoler när vi var barn? Vi köpte deras skivor och dansade och sjöng till låtarna. Allt vi ville var att få träffa dem fantastiska människorna. Här är mina tre Idoler som liten.

1. Carola
Jag ÄLSKADE Carola när jag var liten. Jag komemr ihåg att jag ville ha alla hennes skivor och jag tror faktiskt att jag har kvar alla, konstigt nog. När jag vart tillräckligt gammal för att vara med i det gamla programmet Småstjärnorna så ville jag vara Carola och uppträda med hennes låt, men det blev aldrig av.
Nu så gillar jag inte alls Carola! Gud, nej usch. Bara tanken på henne får mig att må illa.

2. Pernilla Wahlgren
Som alla barn som tycker om Carola så gillar dem också Pernilla Wahlgren. Jag tyckte att Pernilla gjorde bra musik och hon hade ett litet barn inom sig också. Varje morgon när det var Nicke & Nilla så slog jag på TV:n och tittade på programmet. Herregud, jag var som besatt.
Varför jag inte gillar henne längre? Hon blev för vuxen och för seriös. Hon förlorade barnet inom sig.

3. A-Teens
Alla kommer väl ihåg supergruppen som gjorde Abba covers? Jag älskade i alla fall dem! Skivan gick hundra gånger varje dag. De var ju jättestora i USA och var t.o.m förband åt Britney Spears. Jag blev jätteledsen när dem skulle splittras. Ni vet väl att Marie Serneholt började sin karriär i A-Teens?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0