En skandinavisk seger

Igårkväll sent på natten avgjordes Eurovision Song Contest 2009 i Moskva. Det var en glad fiolspelande norsk Alexander Rybak som tog hem segern. Grattis till dig Alexander, du gjorde ett bra jobb!
Det började bra med ett snyggt cirkusnummer och sedan en Dima Bilan som sjöng fjolårets vinnarlåt Belive, dock var det playback kan jag meddela för er som inte visste det. Sen så drog allt igång. Det fanns inget bidrag enligt mig som var riktigt dåligt, förutom Ryssland, det var HEMSKT!
När det var dags för röstningen lite senare så började det ju inte bra för Sverige. Några enstaka poäng från några länder räckte inte längre än en 21-plats, vilket jag tyckte var otroligt surt med tanke på vilket kanonframträdande Malena gjorde. Det gick däremot väldigt bra för Norge som fick tolva efter tolva.
Min familj och jag gjorde våran egen röstningslapp, jag tänkte att jag skulle skriva upp hur vi tyckte och sedan den riktiga från Eurovision så kan ni jämföra, om ni vill.

Våran



En tabell med 25 rader



Den riktiga


Tabell

Jaha, då var hela Eurovision slut för den här gången. Det har varit ett riktigt äventyr med allting och jag längtar redan tills nästa. Här kommer bilden för allra sista gången på ett tag i bloggen.

Eurovision Song Contest loggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0