Nu är det sommar!

Idag så har jag vart med Jennifer och mamma vid Nynäshamns Havsbad med hundarna (Zorro och Skrållan). Vi gjorde lite allt möjligt där. Vi badade med hundarna, solade, åt lunch, åt glass m.m. Jag hade jätteroligt! :D
Och nu är det verkligen sommar! Jennifer, jag och Carro brukar sjunga Sommaren är kort. Och efter varje mening så säger vi om det är ja eller nej på den meningen. T.ex:

"Inte ett moln så långt ögat kan nå"
Svar: Nej

För att det är inte ett moln så långt ögat kan nå? Fattar ni?Jag tycker att när man har fått rätt svar efter varje mening, då är det sommar!

"Inte ett moln så långt ögat kan nå"-Nej
"Inte en droppe regn på flera dar"-Nej
"Med en glass i min mun"-Ja
"Och i sandaler av plast"-Ja
"Går jag i solen"-Ja
"Och tänker på dig"-Ja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0