Robinson 2009

Raffael Ortega
Mitt första intryck om Raffael var att han var en riktig kämpe, och en stark sådan, kanske berodde det på att han hade sådana muskler. Men jag hade verkligen fel. Visst var han stark, men ingen kämpe precis. Dessutom var han en av Alfahannarna och jag bestämde mig snabbt då för at tjag inte gillade honom alls.

Ranjit Roj
I början trodde jag att Ranjit var en sådan som inte skulle märkas så mycket, inte vara någon irriterande typ, bara inte märkas. Men jag hade så fel! Ranjit visade sig senare också vara en av Alfahannarna han också. Han var inte värst, men en av dem värsta.

Anna Lundh
Första intrycket av Anna, mager, slö, ohjälpsam. Där hade jag verkligen fel! Hon var verkligen hjälpsam, kom bra överens med alla, kämpade, ja, hon hade allt som en Robinson vinnare behövde. Anna är en go tjej som jag mycket väl tror kan vinna Robinson 2009.

Lukas Berglund
Lukas var en okej kille, i början. Han var med Alfahannarna och han var med i deras pakt. Ändå märktes han inte så mycket. Visst, han var en bra kämpe och var inte taskig på något sätt. Men när Christian åkte var det som om han tog makten och blev lite stössig. Nej, gilalr inte honom nu.

Jarmo Heinonen
Jarmo är en riktig kämpe och överlevnadsmänniska/naturmänniska. Han kämpar vare sig det gäller en Robinsontävling eller att bygga ett skydd vid stranden. Han stod för det han ville och trodde och lät inte någon ändra på det. Sånna människor gillar vi. jarmo kan mycket väl vinna Robinson 2009.

Christian Ternstedt
Christian hatade jag från första början. Redan första dagen så visade han att han var en riktig Alfahanne och mobbare. Det som han sade och gjorde mot Jarmo, ja det var faktiskt mobbning. Han kämpade inte så värst bra, gnällde mest, hjälpte inte till, mobbade, sånna  männsikro borde inte få finnas. Fy!

Erik Billing
Erik var en riktig kämpare och gav aldrig upp. Laget Parangan behövde verkligen honom, jag tror att det hade gått väldigt dåligt för dem utan Billing. Han var en cool person och hade sin egen stil. Jag gillade verkligen honom. Synd att han åkte.

Josephine Mýren
Josephine kämpade när det väl gällde men hjälpte in till så mycket och gnällde ganska mycket. Ingen riktig Robinson vinnare, men när man anmäler sig till en sådan här stor tävling så borde man kanske ha tänkt sig lite innan vad som faktiskt kunde hända?

Ellenor Pierre
Ellenor är en trevlig och söt tjej, väldigt lättlurad verkar det som. Det gjorde också att Alfahannarna lätt fick över henne på deras sida. Hon hjälper till och stör inte på det sättet. Men som det står på alla Robinson affischer, "Lita inte på någon".

Mika Svensson
Mika var en riktig gnällspik och jag tyckte att hon var lite bitchig, inte Robinson typen. Hon och Christian var nog mina hatobjekt i tävlingen. Nej, jag gilalde inte Mika helt enkelt.

Erik Blomqvist
Erik verkar vara en snäll och sympatisk människa. Han hjälpte till och kämpade nästan hela tiden. Kanske ingen vinnare, men han är defenitivt en bra människa.

Kerstin Fröblom
Ja, vad ska man säga om henne? Hon var den första som åkte ut, alltså ingen vinnare av Robinson 2009.

Nina Amjadi
Nina verkar vara en snäll och go tjej. Hon hjälper till och kämpar och kommer bra överens med de allra flesta. Att Christian och de andra Alfahannarna kallade det hon gjorde för "ett svek", förstår jag verkligen inte. Hon gjorde det rätta och gjorde det hon ville. Hon har förstått det affischerna vill förmedla, "Lita inte på någon".

Michel Berendji
Michel verkade inte vara typen som någon i Robinson ville umgås med. Alfahnnarna ansåg honom som ett stort hot mot dem och de andra gillade honom bara inte, och det kan man väl förstå? Han log och solade med Mika medans de andra slet som djur. 

Angela Monroe
Angela är en kämpe ända rakt in i själen! Hon kämpar överallt. På stranden, på tävlingar, överallt! Hon har också fattat konceptet, "Lita inte på någon." Det älskar jag Angela! Hon kan mycket väl vinna Robinson 2009.

Erika Kilén
Erika märkte man inte av så mycket. Jag har inga direkta minnen från henne, utan mer att hon bad om att få åka hem. Men hon hjälpte till bra kommer jag ihåg.

Erik Rydberg
Erik var riktigt svag i slutet. Trots det så kämpade han bra på tävlingarna. Kanske var han bara gnällig? Svag var han ju i alla fall, men i början hjälpte han ju faktiskt till.

Beatrice Karlsson
Usch och fy! Nej, Beatrice var för mig bara gnällig och jobbig. Jag förstår varför alla i lag Magkal ville ha ut henne. Nej, nu vill jag inte tänka mer på henne.

Robinson 2009 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0