FY FAN...

Jag berördes så otroligt mycket nu när jag satt och läste Stina-Lees inlägg om kvinnan som blev stenad till döds för att hon var otrogen mot sin man. Vad hade nu kvinnan gjort? Ja, jag ska berätta.
Kvinnan hade blivit våldtagen och dömts till äktenskapsbrott för något som hon inte kunde påverka, är inte det hemskt? Sedan hade hon fått ett DÖDSSTRAFF. Hon skulle stenas till döds. Alltså ett antal personer skulle kasta sten på henne. Men först så skulle hon grävas ner så att bara huvudet syntes när resten av kroppen var under jorden. Sedan skulle ett antal människor stå och kasta sten på hennes huvud tills hon dog. Är inte det hemskt?
Jo, det är sjukt hemskt! Tänk er själva att ni har blivit våldtagna, något som ni inte alls kan påverka. Istället för att personen som våldtog henne fick ett fängelsestraff så blev hon stenad till döds för något som inte hon kunde påverka. Mannen går nu alltså på fri fot. En våldtäkt i detta land kallar dem för äktenskapsbrott. Inte vad jag skulle kalla det för.
Jag tycker att detta är jättehemskt och jag hoppas att någon person med vett i skallen kan styra upp det här landet och dess lagar, för det här är ju hemskt! Gud, tänkt om det hade vart jag eller någon som står mig nära...
Det finns alltså en bok om denna händelse och jag tror att den finns i Sverige. Jag vill absolut läsa boken och jag hoppas att det är många som gör det för att förstå allt hemskt som händer i det landet där allt hände.
Boken är skriven av en kvinna som bevittnade den här händelsen. Tyvärr så såg hon inte allt eftersom det var ett hav av människor som bevittnade kvinnans dödsstraff. Tänk vad hemskt att ha så många som ser när man dör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0