HUR MIN BLOGG STARTDES-DEL 1

I fem delar kommer jag att berätta steg för steg hur min blogg startades.
I första delen kommer jag att berätta hur jag började fundera på att starta en blogg. Så njut av läsningen så börjar vi!

Jag har för mig att det var en vinterdag för ungefär ett år sen. Det här med bloggar var något helt nytt för mig. Jag hade nästan ingen aning om vem det var. Men när Isabella "Blondinbella" Löwengrip kom in i mitt liv var det ju självklart att jag skulle läsa hennes blogg.
Till en början läste jag den då och då. Men jag började läsa den mer och mer och till slut följde jag den slaviskt varje dag. Efter ett tag började jag läsa andra bloggar också. Dock kommer jag inte ihåg vad en enda heter.
När jag sedan förstod att dem som skrev inläggen tjänar pengar på sina bloggar började jag fundera lite. Kan det vara värt att starta en blogg? Kan det faktiskt vara roligt?

Min ännu fanns inte något intresse för att starta en blogg. Att bara starta den för pengarna kändes lönlöst, förmodligen skulle jag börja blogga. Jag fortsatte att läsa bloggar och upptäckte sedan tjänsten Bloglovin. Något jag gillade. Till slut vart jag intresserad av att starta en blogg och började söka efter ställen på internet där man kunde starta en blogg.

Det var så jag hittade till Bloggspace. Jag sökte på "bloggar" på Google och det första jag fick fram var Bloggspace. Jag besökte sidan och kollade upp regler o.s.v. Sedan var det bara att starta bloggen.

Namnet var nog det svåraste att komma på. Det måste vara något som hör ihop med det som bloggen handlar om. Till slut kom jag på namnet Chinnie efter att ha tänkt på chiahuahuaor och mitt dåvarande smeknamn. Nu var det bara att starta upp bloggen.

Bloggspace var en jättebra början. Men efter ett tag ville jag ha ett bättre domän. Jag visste om blogg.se redan men jag trodde att den bara var för de s.k "storbloggarna". Men jag kollade upp blogg.se och bestämde mig för att prova på blogg.se men ändå ha kvar min blogg på bloggspace. Så startades den "riktiga" bloggen Chinnie.

Efter ett tag bestämde jag mig för att ta bort bloggen på bloggspace och bara ha på blogg.se. Nu ville jag verkligen satsa på den här bloggen och försöka få in fler än ett inlägg varje dag.

Bloggningen gick i vågar. Ibland var jag så himla glad över att ha en blogg som faktiskt hade några besökare varje dag och ibland var jag så trött på bloggen och jag ville bara ta bort den och aldrig veta av den. Speciellt jobbigt blev det när jag fick kränkande kommentarer. Då ville jag bara gråta och stänga ner hela bloggen, men jag fortsatte att blogga, för jag visste att det fanns några glada läsare. Det var ni som fick mig att fortsätta blogga, ta åt er nu för ni förgyller min vardag <3
Nu så går det uppåt med bloggen och jag försöker blogga så mycket som möjligt. Jag tar inte åt mig lika mycket av dem kränkande kommentarerna och jag försöker variera mig i det jag skriver. Nu vet jag också vad bloggen ska handla om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0