SVAR PÅ TAL

"jag tycker dom e vackra som dom e! måste man jämt sminka upp sig hela tiden?, gör du det eller?"

För ett tag sen (väääääldigt länge sen) skrev jag ett inlägg om osminkade kändisar. Jag visade bilder på hur dem såg ut osminkade och sminkade. Meningen med inlägget var inte att visa hur fula dem är, för ni vet ju vad jag tycker, ingen är ful. Jag ville bara visa att ingen är perfekt, och det är det som media vill framställa, att kändisarna är så perfekta och vackra. Men det är så här dem ser ut på riktigt, utan allt smink i vägen. De ser trötta och slitna ut utan allt smink, precis som vi vanliga människor. Det är det jag ville visa.
Och nej, jag går inte sminkad hela tiden. Jag kan visa mig utan smink. Jag tycker att det är sjukt att vissa liksom sminkar sig om dem bara går hemma och är sjuka, eller liknande. Jag fick höra en gång: "Men det blir som en vana" Omg, det är ju sjukt! Kan man va så beroende av smink?! Men ja, jag använder smink. Dock inte så mycket och jag kan visa mig osminkad, det är ingen big deal liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0