DE FÖRSTA FINALISTERNA

1. Keep on walking-Salem al Fakir
Ola går inte alls hem hos mig. Låten är helt okej och funkar väl. Men Olas röst är helt hemsk! Uttalet blir helt fel när han bryter på skånska och det är falskt på många ställen. Dessutom så är allting väldigt tråkigt. Det här kanske funkade i deltävlingen där konkurrensen inte var så stor. Men nu när det är dags för final så tror jag på en bottenplacering för Ola.
Poäng: 1/5p
Från början så tyckte jag inte alls om Salem. Jag tyckte att hans röst bara lät gnällig och jobbig att lyssna på. Men låten är riktigt bra och ju mer jag lyssnade på den ju mer växte den i mina öron.
Dock så tycker jag att framträdandet är riktigt tråkigt. Eftersom det han spelar live där inte är det vi hör här hemma så blir framträdandet snabbt tråkigt. Lite mer effekter och kanske lite bakgrundsdansare av något slag skulle passa bra till.
Poäng: 3/5p

2. Unstoppable-Ola Svensson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0