ESC-DE 9 SISTA BIDRAGEN I SEMIFINAL 1

10. BELGIEN: Tom Dice-Me and my guitar

Jag gillar det här. Det är mysigt. Låten är bra och han har en bra röst. Sen
kanske det mer platsar på en pub än i Eurovision, men det är ändå bra.
POÄNG: 4/5p


11. MALTA: Thea Garret-My dream

Det här är väl helt okej. Sångerskan har sina ljusa stunder och jag gillar
refrängen av låten. Man kunde väl göra scenframträdandet lite bättre med
lite mer effekter, scenrök och bakgrundsdansare, men det är helt okej.
POÄNG: 3/5p


12. ALBANIEN: Juliana Pasha-It's all about you

Låten är väldigt bra och hon sjunger bra, hon har något intressant i sin röst
så allting bli intressant liksom. Dock så är framträdandet sjukt tråkigt. Man
skulle kunna göra det här så sjukt coolt och bra eftersom att det är en up-
tempo låt. Så det förlorar den faktiskt på.
POÄNG: 3/5p


13. GREKLAND: Giorgos Alkaios & Friends-Opa

Ja, vad ska man säga om det här? Låten i sig är väl ganska rolig ibland.
Resten är bara väldigt pinsamt och dåligt. Det är inte ens roligt. Låga poäng
blir det här.
POÄNG: 1/5p


14. PORTUGAL: Filipa Azevedo-Há dias assim

Det här är faktiskt riktigt fint. Tjejen sjunger helt underbart och fint och jag
skulle kunna döda för att en sån fin röst. Dessutom så är låten väldigt fin,
trots att jag inte fattar ett skit av vad hon sjunger. Tills semifinalen hoppas
jag dock att dem gör ett lite bättre scenframträdande och översätter
låten till engelska så blir allt perfekt!
POÄNG: 4/5p


15. MAKEDONIEN: Gjoko Taneski ft Billy Zver & Pejcin-Jas ja imam silata

Nej det här funkar inte för mig. Han sjunger inte särskilt bra, låten är inte
särskilt bra och det är bara tråkigt.
POÄNG: 2/5p


16. VITRYSSLAND: 3+2-Butterflies

För det första så måste jag säga att det är väldigt synd att det inte fanns en
liveversion på youtube med den här låten, för det skulle vara kul att se hur
dem gjorde det här live. Men nu ska jag prata om själva låten och gruppen.
Det är väldigt tråkigt eftersom att låten är seg och inte kommer igång förrän
slutet och sångarna/sångerskorna inte har några speciella röster, men den
är ändå fin på något sätt.
POÄNG: 2/5p


17. ISLAND: Hera Björk-Je ne sais quoi

Hera sjunger väl ganska bra och låten är helt okej, men sen då? Det är
inget speciellt över det och helt ärligt så är det ganska tråkigt. Men det
håller iaf.
POÄNG: 3/5p


BÄSTA POÄNGEN FICK: BELGIEN & PORTUGAL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0