ESC-DE FÖRSTA NIO LÅTARNA



1. MOLDAVIEN: SunStroke Project & Olia Tira-Run away

Det här är helt okej. Scenframträdandet gillar jag. Det är annorlunda och
något som sticker ut i tävlingen. Sångerskan har en okej sångröst och
likaså sångaren. Dock så är engelskan lite knackig. Låten däremot är
väldigt bra! Om jag skulle säga något dålig om den så skulle det vara att den
är lite enformig.

POÄNG: 4/5P


2. RYSSLAND: Peter Nalitch and Friends-Lost and forgotten

Jag kan inte bestämma mig för om det här är sjukt konstigt, eller bara fint.
När han sjunger vill jag tyvärr bara börja skratta, för det ltåer lite roligt när
han sjunger. Men låten är fin på något sätt och en liten (väldigt liten) del av mig
vill gilla det här och säga att det är fint.
POÄNG: 2/5p



3. ESTLAND: Malcolm Lincoln-Siren

För det första så måste jag säga att det är ett sjukt konstigt scenframträdande!
Vad har blommorna med allt och göra? Och varför räcker han bak micken hela
tiden i början? Och varför hoppar han  runt som (förlåt mig nu) som en psykisk
sjukt man på scen?! Låten är ganska bra och han sjunger helt okej. Men allt
blir bara så himla konstigt!
POÄNG: 2/5p


4. SLOVAKIEN: Kristina Pelakova-Horehronie

Det som verkligen är bra med det här är att det är ett himla coolt scen-
framträdande! Jag älskar deras kläder, hur dem dansar runt, hon som körar,
ja allt! Dessutom så sjunger tjejen väldigt fint och låten är helt okej, så det
håller.
POÄNG: 4/5p


5. FINLAND: Kuunkuiskaajat-Työlki ellää

Förlåt, men det här är ju hemskt! För det första så måste jag säga att (förlåt
nu om det finns några finskar som läser min blogg) men finska är ett sådant
sjukt fult språk! Välj engelska istället! Man kan ju inte ens gissa sig till vad
dem sjunger! Dessutom så är låten konstigt och det är än s.k dagislåt.
POÄNG: 1/5p


6. LETTLAND: Aisha-What for

Ledsen men det här håller inte för mig. Tjejen sjunger jättebra och låten
är helt okej. Men scenframtändandet? Några kvinnor som står och tvättar?
Nej, kom på ett bättre scenframträdande så kommer det nog att gå vägen.
POÄNG: 3/5p
7. SERBIEN: Milan Stankovic-Ovo je balkan

Alltså, egentligen är det inget fel på  det här. Killen sjunger ju faktiskt bra,
men allt är så himla konstigt, barsnligt och allt och det känns inte seriöst.
Allt detta gör att det blir dåligt.
POÄNG: 1/5p
8. BOSNIEN&HEREZEGOVINA: Vukasin Brajic-Thunder and Lightning

Det här är väl helt okej. Han har en bra röst och låten är bra. Men jag tycker
att allt bli väldigt tråkigt då han inte har någon särskilt speciell röst och
scenframträdandet är tråkigt.
POÄNG: 3/5p
9. POLEN: Marcin Mrozinski-Legenda

Det här är faktiskt bra. Allting är så himla coolt! Hans röst, låten, scen-
framträdandet, ja allt! Det här kommer nog att gå hem. Jag hoppas att
inte alltför många tycker att det här är för konstigt, för det tyckte jag också
i början, men nu gillar jag det!
POÄNG: 3/5P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0