ESC-DE SISTA LÅTARNA

1. SLOVENIEN: Ansambel Zlindra & Kalamari-Narodnozabavni Rock

Förlåt, men det här blir bara konstigt för mig. Det är enformigt, tråkigt & bara
töntigt. Det här kommer absolut inte ta sig till final.
POÄNG: 1/5p


2. IRLAND: Niamh Kavangh-It's for you

Låten är en typisk Eurovision-ballad. Men för att en sådan ballad ska funka
så måste man ha en bra sångerska och ett bra scenframträdande, och det
har inte Irland med sig i år.
POÄNG: 2/5p


3. BULGARIEN: Miro-Angel si ti

Nej, jag är ledsen, men det här funkar inte för mig. En medelåldersman
med sjukt mycket skägg som sjunger något som låter som "sch sch sch"
och en massa dansare i bakgrunden som dansar en sjukt konstig dans
samtidigt som dem har ALLDELES för mycket vindmaskin? Nej, det här var
inte bra.
POÄNG: 2/5p


4. CYPERN: Jon Lilygreen & The Islanders-Life looks better in spring

Jag gillar det här. Det är mysigt, låten är bra och han sjunger bra. Sen så
är det ju rätt tråkigt för att vara Eurovision, så det kanske inte riktigt passar in
men det är ändå bra.
POÄNG: 4/5p


5. KROATIEN: Feminnem-Lako je sve

Jag vet inte om jag ska gilla det här eller bara tycker att det är konstigt.
De sjunger bra, men låten är konstigt. Dansen är fin, men konstig. Det är
inte bra, men det är inte dåligt.
POÄNG: 2/5p


6. GEORGIEN: Sofia Nizharadze-Shine

Det här är väl helt okej. Låten är bra och hon sjunger bra. Men det är
extremt tråkigt och bakgrundsdansarna är ju hemska! Dessutom så tror
jag att hon kommer att försvinna bland alla ballader.
POÄNG: 3/5p


7. TURKIET: MaNga-We could be the same

Jag gillar det här, det är bra. Det är lite annorlunda och många kommer
säkert klaga på att det inte är schlager och inte passar in i Eurovision. Men
många unga kommer också att tycka om det här och rösta på det. Det
kommer att gå hem, för det är bra.
POÄNG: 5/5p


8. FRANKRIKE: Jessy Matador-Allez olla olé

Nej, jag är ledsen, men det här var för mycket "inte Eurovision". Det passar
mer in som VM-låt än Eurovision-bidrag. Men jag gillar det ändå lite.
POÄNG: 3/5p


9. TYSKLAND: Lena-Satellite

Jag gillar verkligen det här. Det är absolut en av tävlingens bästa bidrag.
Låten är bra och hon sjunger jättebra. Med ett bra scenframträdande så är
det absolut vinstchans på det här!
POÄNG: 5/5p


10. NORGE: Didrik Solli Tangen-My heart is yours

Det är bra, hans sjunger bra och låten är en jättebra ballad. Men det här
är mer filmmusik än Eurovision för mig. Dessutom så tycker jag att det är
enformigt och rätt så tråkigt.
POÄNG: 3/5p


11. SPANIEN: Daniel Diges-Algo pequenito

Det här är ju helt hemskt! Det är ju inte bra, hur kunde Spanien skicka det
här? Nej fyfan!
POÄNG: 0/5p


12. ENGLAND: Josh-That sounds good to me

Det verkar bli många kisspauser för mig på lördag. Usch vad dåligt det
här är! Nästan sämre än Nederländerna.
POÄNG: 0/5p

Kommentarer
Postat av: Malin

Är du medlem på gratisbio.se? :)

2010-05-23 @ 18:07:41
URL: http://piinkpiercing.blogg.se/
Postat av: Madde

Hoppas du haft en fin söndag såhär långt. Vad ska du göra ikväll? Kram

2010-05-23 @ 18:13:40
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: cagla

turkiet var jätte bra :) inte bara för att jag kommer från turkiet utan att den e sköön ;)

2010-05-24 @ 17:09:16
URL: http://ccagla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0