TYSKLAND VANN

Igår så var det final i Eurovision Song Contest 2010 i Oslo.

Enligt mig så var det många som gjorde bra ifrån sig. Några var sämre
än jag hade väntat mig och vissa var bättre än vad jag hade väntat mig.
Azerbaijan var absolut inte så bra som dem hade varit under deras
uttagning hemma. Georgien förstörde allt genom deras scenshow. Det
kändes bara konstigt när dem hela tiden bar runt på henne.

Däremot Ukraina gjorde ett jättelyft och var sjukt bra! Synd där att
dem fick en dålig placering. Turkiet var lika bra som dem alltid har varit.
Tyskland gjorde också ett sjukt bra framträdande, älskar hennes röst och
låten!
När det sedan var dags för röstningen så trodde jag seriöst att Danmark
skulle vinna hela skiten, men som tur var så fick dem bara höga poäng
i början.

Jag vart lite sur över att Ukraina inte fick några höga poäng. Men jag vart
däremot mycket gladare när Tyskland gick upp i ledningen, ohotade. Sen
när Turkiet knep andra platsen mycket säkert blev jag ännu gladare.
Slutligen så blev Tyskland segrare och det var mycket rättvist
tycker jag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg? Fyll i den.

Skriv ditt meddelande här:

Trackback
RSS 2.0